Terug naar overzicht

Tips en instructies voor de zorgprofessional over beeldbellen

Bij Praktijksteun houden we de ontwikkelingen rondom (de verspreiding van) het coronavirus goed in de gaten. We vinden het zeker in deze tijden van belang om zorg voor iedereen beschikbaar te houden. We hebben daarom ‘beeldbellen’ als nieuwe functionaliteit kosteloos beschikbaar gesteld voor alle gebruikers van Evie (onze regionale e-healthplatformen). Met behulp van deze nieuwe functionaliteit kunnen de gesprekken tussen behandelaren en cliënten op afstand plaatsvinden via een beveiligde beeldverbinding.

Enkele praktische tips voorafgaand
  • Je kunt videobellen gebruiken op je computer, laptop, mobiel of tablet. Maak gebruik van Google Chrome, tenzij je wilt videobellen op een iPhone of iPad. Gebruik dan de browser Safari. Het beeldbellen werkt niet via Internet Explorer.
  • Om een beeldverbinding tot stand te brengen moet je ingelogd zijn op het e-healthplatform en moet er een account aangemaakt zijn of worden voor de patiënt.
  • Het is aan te raden om met de patiënt af te spreken hoe laat jullie elkaar online ’treffen’.
  • Heb jij of de patiënt geen webcam of geluid op de PC of laptop? Dan is het beeldbellen via telefoon ook mogelijk. Voor beeldbellen via de telefoon dien je hiervoor via de internetbrowser op je telefoon naar het e-healthplatform te gaan. De Minddistrict app beschikt (nog) niet over deze nieuwe functionaliteit.
Handleiding en instructies
Meer informatie

Wil je meer informatie ontvangen over beeldbellen of het e-healthplatform Evie? Neem contact met ons op via 088-2013820.

Voor vragen over het gebruik van beeldbellen kan je terecht bij de helpdesk. De contactgegevens van de helpdesk staan onderaan de pagina op elk e-healthplatform vermeld.